Stap 1 Plaats het artikel in het winkelmandje
Ga naar het gewenste artikel, kies het gewenste aantal of uitvoering en klik op “In winkelwagen”. Je wordt vervolgens doorgestuurd naar "Mijn winkelwagen".
In de winkelwagen vind je het totaaloverzicht van je bestelling inclusief de uitvoeringen en de betreffende verzendkosten. Je hebt nu nog de mogelijkheid om jouw bestelling te wijzigen, verder te winkelen of een kortingscode in te voeren. Is jouw bestelling naar wens klik op “Bestelling Afronden” om je bestelling af te ronden.
Stap 2 Inloggen op jouw account
Als je al een account hebt bij Ikala, dan kun je nu inloggen en jouw gegevens worden automatisch geladen. Heb je nog geen account, dan kun je deze later in het proces aanmaken. Je kunt ook zonder account afrekenen, kies voor “Snel afrekenen”. Je gegevens worden nu niet bewaard.
Stap 3 Je gegevens
Om je bestelling te kunnen verwerken, vragen we je om een aantal persoonlijke gegevens in te vullen. Wil je jouw bestelling op een ander adres laten bezorgen, dat is geen enkel punt. Als je “Verzenden naar een ander adres” aanvinkt kun je het adres opgeven dat jouw voorkeur heeft. Hier zitten geen extra kosten aan verbonden.
Stap 4 Verzendmethode
Tijdens deze stap kies je jouw gewenste bezorgmethode.
Stap 6 Betaalmethode
Je kunt kiezen uit verschillende betaalmethoden. Achteraf betalen via Billink (NL), vooraf met Ideal, Paypal, creditcard of een overboeking. Kom je uit België, dan kun je ook kiezen voor Bancontant Mistercash.
Ideal is de snelste en makkelijkste manier van betalen. Alle betaalmethoden zijn gratis.
Stap 7 Controleer je bestelling & Kopen
Om de betaling te kunnen voltooien dien je eerst akkoord te gaan met de algemene voorwaarden. Deze kun je nalezen door op de link “algemene voorwaarden” te klikken.
Door op de knop 'Kopen' te klikken plaats je de bestelling en word je omgeleid naar de betaaldienst om jouw bestelling te betalen.
Als je betaling is geslaagd zal je na enkele ogenblikken de orderbevestiging en factuur via het opgegeven e-mailadres ontvangen.
Je hebt de keuze uit de volgende betaalmethoden:
Onze bezorgtarieven voor 2024 zijn als volgt:
Binnen Nederland
"Gratis verzending v.a. €250 op bijna alle bestellingen in NL"
(Het winkelmandje toont de verzendkosten van je bestelling).
Naar België
Het winkelwagentje geeft aan welk tarief van toepassing is. Pakket XL en palletvracht betreft grote, zware of afwijkende zendingen. Veelal zijn dit producten die per stuk moet worden verpakt. De bezorgkosten zijn altijd gebaseerd op het grootste product in het winkelwagentje.
Heb je een XL - product op het oog, begin dan met 1 product. Zo kun je de kwaliteit beoordelen en mocht het niet bevallen, dan kun je het gratis retourneren. Plaats je binnen 14 dagen een vervolgbestelling, dan tellen we beide bestellingen bij elkaar op en zullen we teveel betaalde bezorgkosten aan je terugbetalen. Je regelt dit door ons een mailtje te sturen met beide ordernummers. (Let op: Dit is alleen van toepassing op XL producten en op maximaal twee bestellingen).
Bestelling die op werkdagen worden geplaatst, worden binnen 1 tot 3 werkdagen verstuurd (tenzij anders aangegeven). Bestelling die in het weekend worden geplaatst, worden na het weekend verwerkt. U ontvangt ten alle tijden een track & trace link om uw zending te volgen. Controleer ook altijd even de spamfolder. Voor verzoeken en speciale omstandigheden graag even contact opnemen. Het is momenteel drukker dan normaal en zendingen kunnen daardoor vertraging oplopen bij de pakketdiensten. Ondervindt u problemen met uw zending, neem dan even contact met ons op.
Nadat je bestelling is verstuurd ontvang je van ons een track & trace code om je bestelling te volgen. Voor een schatting van het tijdvenster van bezorging kun je de website van DHL raadplegen. Indien de bestelling met behulp van een koerier wordt bezorgd, dan wordt u gebeld.
Geen probleem. De bezorger laat een kaart achter met daarop een bezorgcode. Met deze code kun je op de website van DHL een nieuwe bezorgmogelijkheid kiezen.
Je hebt als consument het recht om je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
(Het herroepingsrecht is alleen van toepassing op consument aankopen. Zakelijk aankopen zijn hiervan uitgesloten. Neem a.u.b. contact op voor de mogelijkheden en voorwaarden.)
Valt jouw bestelling onder het wettelijke herroepingsrecht, neem even contact met ons op als je de bestelling wilt retourneren. Per mail is vaak het makkelijkst, maar bellen (+31 (0)85 2007824) mag natuurlijk ook. Stuur een mailtje naar [email protected] en vermeld daarbij even welke producten je wilt retourneren en welke order het betreft. Het ordernummer vind je terug op de pakbon en begint met ORD… In veel gevallen voorzien we je van een gratis retourlabel en in sommige gevallen vragen wij een vergoeding.
Let op dat je het pakket weer zo goed mogelijk inpakt. Eventuele schade door gebrekkige verpakking moeten we helaas in mindering brengen. Maak je geen zorgen, want wij leveren alles aan in sterke dozen.
Binnen Nederland
Vanuit België
Heb je bijvoorbeeld iets uit de Ripple-serie op het oog, begin dan met 1 product. Zo kun je de kwaliteit beoordelen en mocht het niet bevallen, dan kun je het gratis retourneren. Plaats je binnen 14 dagen een vervolgbestelling, dan tellen we beide bestellingen bij elkaar op en zullen we teveel betaalde bezorgkosten aan je terugbetalen. Je regelt dit door ons een mailtje te sturen met beide ordernummers. (Let op: Dit is alleen van toepassing op XL producten en op maximaal twee bestellingen).
Je hebt natuurlijk het recht om zelf een bezorgdienst te kiezen, maar meestal is dat vele malen duurder en wij kunnen helaas geen ondersteuning bieden bij een zelfgekozen bezorgdienst als er iets misgaat. Zelf retourneren is helaas niet mogelijk, want wij hebben geen winkel.
(Stuur je een deel van je bestelling retour en kom je daarmee onder het oorspronkelijke drempelbedrag, dan zullen we de geldende verzendkosten verrekenen op je creditnota)
Wij zullen het verschuldigde orderbedrag zeer spoedig en uiterlijk binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Wij zullen de betaling uitvoeren op de wijze zoals de oorspronkelijke transactie is verricht.
Wij hechten heel veel waarde aan een goede service. Heb je een klacht? Maak deze dan via e-mail, per post of telefonisch kenbaar en wij doen alles wat in ons vermogen ligt om tot een oplossing te komen.
Je kunt je klacht richten aan:
Ikala
Hoogstraat 27
5271 SW, Sint Michielsgestel
T +31 (0)85 2007824
E info[a]ikala.nl
Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen de klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kan je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar www.ikala.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om je geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).
De meeste kunststof bloempotten zijn geschikt voor binnen en buiten en zijn daarom nog niet voorzien van afvoergaten. Als je de bloempot buiten plaatst, zal je nog een aantal gaatjes moeten boren. Dit is heel eenvoudig. Heb je hier vragen over, neem dan even contact met ons op.
Voor een goede afwatering en leefklimaat voor je plant vul je de bloempot met ongeveer 1/4 hydrokorrels, gevolgd door een laag antiworteldoek (waterdoorlatend) en vervolgens met potgrond. Op deze manier spoelt de potgrond niet weg en raakt de bloempot niet verstopt.
Sommige bloempotten beschikken over een verhoogde bodem of zijn dermate klein, waardoor er niet genoeg diepte is voor hydrokorrels. In deze gevallen volstaat een dubbele laag antiworteldoek.
Eén van de sterkste eigenschappen van kunststof bloempotten is de vorstbestendigheid. In onze webshop hebben we per product de vorstbestendigheid aangegeven.
Wij streven altijd naar een optimale prijs-kwaliteitverhouding en wij bieden dan ook maximale garanties op onze producten. De minimale garantietermijn is 2 jaar. Wij hebben per product de garantietermijn aangeven.
We hebben per product aangegeven welke bloempotten ook geschikt zijn voor binnen. Deze bloempotten zijn waterdicht dus je hebt geen last van kringen op de vloer (we adviseren om de bloempot voor gebruik te controleren op beschadigingen of productiefouten).
Bloempotten gemaakte van het matte kunststof zoals de Topp-serie maak je schoon met een zachte tot middel harde borstel. Bloempotten gemaakt van glanzend kunststof maak je schoon met een vochtige doek. Gebruik altijd milde schoonmaakmiddelen. Gebruik nooit schurende of bijtende schoonmaakmiddelen en gebruik geen hogedrukreiniger.
Hier hebben wij dagelijks mee te maken en wij adviseren je dan ook graag bij je keuze. Het makkelijkste is om telefonisch contact op te nemen +31 (0)85 2007824. Misschien dat de onderstaande uitleg je al op weg kan helpen.
In eerste plaats bepaalt jouw smaak de vorm van de bloempot. Wil je graag een paar flinke bloempotten in de tuin, beeldt dan het formaat uit met een paar dozen en evalueer de grootte op een afstand vanwaar je het vaakst de bloempot zal zien. Heb je al een plant, dan selecteer je bloempotten die voldoende leefruimte kunnen bieden. Houd er rekening mee dat vrijwel elke plant die je koopt in een kweekpot zit. Wij adviseren om een bloempot te kiezen die minimaal 25% groter is dan de kweekpot (vraag ook advies aan de verkoper van de plant).
Ondanks al onze inspanning om een constante kwaliteit te garanderen, kan er een foutje ontstaan in het productieproces of schade ontstaan tijdens het transport. Heb je een probleem met je bloempot? Stuur een foto met een korte beschrijving van het probleem naar info[a]ikala.nl en wij gaan het voor je oplossen.
Houd er a.u.b. rekening mee dat vanwege de karakteristieken van sommige producten oneffenheden en/of imperfecties kleiner dan 5mm voor kunnen komen. Dit is met name van toepassing op producten uit de Ripple serie vanwege het steenachtige uiterlijk.
Elke nieuwsbrief bevat een link om je uit te schrijven voor de nieuwsbrief. Wil je uitgeschreven worden voor andere vormen van communicatie, stuur dan een e-mail naar info[a]ikala.nl. Zie voor meer informatie het Privacybeleid.
Zie het Privacybeleid over het gebruik van cookies op onze webshop.